Universitätsbibliothek Wien

An analysis of teachers’ and students’ beliefs on motivational strategies in EFL classrooms at an Austrian school

Gedik, Samet (2017) An analysis of teachers’ and students’ beliefs on motivational strategies in EFL classrooms at an Austrian school.
Diplomarbeit, University of Vienna. Philologisch-Kulturwissenschaftliche Fakultät
BetreuerIn: Dalton-Puffer, Christiane

[img] PDF-File
Alle Rechte vorbehalten / All rights reserved

Download (6Mb)
DOI: 10.25365/thesis.46452
URN: urn:nbn:at:at-ubw:1-28270.09225.468562-7

Link zu u:search

Abstract in English

This diploma thesis deals with an issue that apparently never gets out‑dated: motivation in language classrooms. As the title points out, the purpose of this study is to compare teachers’ and students’ beliefs on motivational strategies in EFL classrooms in an Austrian secondary school. Recent research on this topic has mostly dealt with one side of this concept and comparing teachers’ and students’ opinions on motivational strategies was neglected. The target group of this study is teachers and students at an Austrian school. A quantitative method is applied in this thesis in order to gain findings on motivational strategies in EFL classroom, and teachers and students are given evaluation sheets to fill in. The results of this study will show students’ and teachers’ perceptions of the importance of motivational strategies and how frequently they occurred in EFL classrooms. This diploma thesis aims to inform and equip teachers and also student teachers with various motivational techniques in order to foster student motivation in EFL classroom.

Schlagwörter in Englisch

Motivational strategies / Motivation theories / techniques / EFL classroom / process-oriented model

Abstract in German

Diese Diplomarbeit beschäftigt sich mit einem Thema, das nie an Aktualität verliert. Wie der Titel schon verdeutlicht, ist der Zweck dieser Arbeit, der Vergleich von LehrerInnen und SchülerInnenperspektive im Hinblick auf Motivationsstrategien im fremdsprachlichen Englischunterricht. Bisher veröffentlichte Studien befassten sich nur mit einer dieser Perspektiven und gingen nicht auf einen Vergleich zwischen LehrerInnen und SchülerInnenperspektive ein. Die Zielgruppe dieser Studie sind SchülerInnen und EnglischlehrerInnen von drei Klassen einer österreichischen Allgemeinbildenden Höheren Schule. Die herangezogene Methode dieser Studie ist die quantitative Analyse von Fragebögen, die von den SchülerInnen und LehrerInnen ausgefüllt wurden. Die Ergebnisse der Befragung zeigten, wie wichtig diese Strategien für beide Gruppen sind und wie oft diese Techniken von ihnen im Englischunterricht wahrgenommen werden. Das Ziel dieser Diplomarbeit ist es LehrerInnen und angehenden Lehrpersonen über Motivationsstrategien zu informieren und sie mit verschiedenen Techniken, die für die Steigerung der SchülerInnenmotivation im Englischunterricht geeignet sind, auszurüsten.

Schlagwörter in Deutsch

Motivationsstrategien / Motivationtheorien / Techniken / Englischunterricht / Prozessorientiertes Model

Item Type: Hochschulschrift (Diplomarbeit)
Author: Gedik, Samet
Title: An analysis of teachers’ and students’ beliefs on motivational strategies in EFL classrooms at an Austrian school
Umfangsangabe: 91 Seiten : Diagramme
Institution: University of Vienna
Faculty: Philologisch-Kulturwissenschaftliche Fakultät
Studiumsbezeichnung bzw.
Universitätslehrgang (ULG):
Lehramtsstudium UF Englisch UF Geographie und Wirtschaftskunde
Publication year: 2017
Language: eng ... Englisch
Supervisor: Dalton-Puffer, Christiane
Assessor: Dalton-Puffer, Christiane
Classification: 10 Geisteswissenschaften allgemein > 10.00 Geisteswissenschaften allgemein: Allgemeines
AC Number: AC15009583
Item ID: 46452
(Das PDF-Layout ist ident mit der Druckausgabe der Hochschulschrift.)

Urheberrechtshinweis: Für Dokumente, die in elektronischer Form über Datennetze angeboten werden, gilt uneingeschränkt das österreichische Urheberrechtsgesetz; insbesondere sind gemäß § 42 UrhG Kopien und Vervielfältigungen nur zum eigenen und privaten Gebrauch gestattet. Details siehe Gesetzestext.

Edit item (Administrators only) Edit item (Administrators only)